Niewysoka góra i dużo ruchu? Przyjedźcie na Dębowiec! Znajdziecie tu mnóstwo sposób na aktywność i nawet z maluchem dacie radę wejść na szczyt (lub wjechać, a potem zejść 😉 ). Spędziliśmy tu cudowny czas i naładowaliśmy akumulatory na cały tydzień!

Co to takiego

Dębowiec to szczyt u podnóża Masywu Szyndzielni. Jadąc koleją linową możemy podziwiać piękną panoramę Bielska-Białej oraz Beskidu Śląskiego i Małego.

Na górę można wjechać nowoczesną, czteroosobową koleją kanapową o długości 600 m. Można też wejść pieszo – zakosami na Polanę ze Schroniskiem Dębowiec wiedzie ścieżka edukacyjna.

Na dole znajdziemy siłownię na wolnym powietrzu, boisko, a także park linowy z trasami dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Powyżej górnej stacji przy schronisku ulokowany jest plac zabaw. Można też przejść do letniego toru saneczkowego.

Nasze wrażenia

Bardzo nam się tutaj podobało! To świetne miejsce, aby aktywnie spędzić czas. Spędziliśmy tu 4 godziny i absolutnie się nie nudziliśmy – jest tu wiele rzeczy do robienia!

Park linowy

PARK LINOWY ZAMKNIĘTY JEST NA STAŁE.

Archiwalne informacje z 2017 roku:

Na początku odwiedziliśmy park linowy. Znajduje się on przy dolnej stacji kolejki, zaraz przy parkingu.

Było SUPER. Bajtel uwielbia tego typu aktywność, więc był zadowolony. To nie pierwszy jego park linowy, ale jest to zdecydowanie najdłuższa trasa dla malucha jaką przechodził. Z jednej strony to fajnie, z drugiej – przydałoby się kilka możliwości wyjścia 😉 Tak czy inaczej – Bajtlowi baaardzo się podobało i śmigał po tej trasie kilkukrotnie. Nawet na sam koniec, po wszystkich pozostałych atrakcjach, mimo zbliżającej się burzy, zaciągnął nas tam jeszcze raz przed wejściem do samochodu.

My również zdecydowaliśmy się na tę atrakcję 🙂 Dla dorosłych dostępne są trzy trasy (plus mega huśtawa!). My wybraliśmy najprostszą, bo ostatni raz byliśmy w parku linowym z 5 lat temu 😉 Jej przejście zajmuje około pół godziny (choć Mąż przeszedł ją zdecydowanie szybciej). Bardzo nam się podobało, świetna sprawa! Część przeszkód przechodziłam z łatwością, inne sporo mnie kosztowały. Mimo naprawdę bezpiecznego systemu asekuracji (nie pozwala na jednoczesne wypięcie się z dwóch karabinków) i dobrego przeszkolenia (bardzo miła obsługa!) – miałam trochę pietra na kilku fragmentach 😉 No i ten pierwszy krok przy tyrolce…  ale zabawa przednia! Chętnie wypróbowalibyśmy pozostałe trasy, ale niestety – czas gonił!

Dębowiec

Droga na szczyt nie jest zbyt wymagająca, ale zdecydowaliśmy się na jazdę kolejką – to dodatkowa atrakcja dla Bajtla, któremu bardzo się podobało, “że tak lecimy w powietrzu” 🙂

Na górze czeka gospoda, w której oprócz jedzonka można kupić pamiątki. My standardowo kupiliśmy pocztówkę, na której Bajtel własnoręcznie wbił pieczątki.

Jest też fajny, choć niewielki plac zabaw. Znajdują się na nim m.in. ścianki wspinaczkowe, huśtawka gniazdo i najdziwniejsza huśtawka wagowa, jaką w życiu widziałam (sześcioramienna!).

Tor saneczkowy

Do toru saneczkowego z górnej stacji kolejki jest około 300 m.

Trochę się martwiliśmy, czy Bajtel będzie mógł z niego skorzystać – na szczęście nie było z tym problemów (oczywiście z rodzicem).

Bajtel, gdy zobaczył tor był zachwycony! “Wygląda jak Roller Coaster!” – wykrzyknął 🙂 Zjazdy też bardzo mu się podobały. A i dla nas była to spora frajda 🙂

Ogólnie – naprawdę świetne miejsce, bogate w atrakcje – aktywne dzieciaki mogą się tu wybrykać 🙂 Wszyscy troje – polecamy! Wracając zahaczyliśmy jeszcze o Warownię Pszczyńskich Rycerzy – również warta odwiedzenia, ale to już zupełnie inna historia 😉

Kilka rad praktycznych

Adres: ul. Karbowa 55, Bielsko-Biała
Witryna: http://kolej-debowiec.pl/

Bilet na kolejkę kosztuje 10 zł w jedną stronę, ulgowy to koszt 8 zł, a dzieci do 4 roku życia jeżdżą za darmo. W dwie strony zapłacimy po prostu dwa razy więcej 🙂 W sezonie zimowym można tu zjeżdżać na nartach i dostępne są karnety wieloprzejazdowe, a także wyciąg zaczepowy dla dzieci.

Na dole jest kilka parkingów, jeden tuż przy dolnej stacji kolejki. Parking jest bezpłatny.

Zarówno na dole, jak i na górze jest toaleta.

Z Dębowca możemy przejść na Szyndzielnię – to 2 godziny drogi (do dolnej stacji kolejki 10 minut).

Pomiędzy parkingiem ZIAD (Al. Armii Krajowej 220 – 1 km od dolnej stacji kolejki) a dolną stacją kolei gondolowej na Szyndzielnię z przystankiem pośrednim przy rondzie (ul. Karbowa) kursuje w sezonie bezpłatny autobus. Jeździ on co 15 minut w soboty, niedziele i święta w godz. 10.00-19.30.

Park linowy

PARK LINOWY ZAMKNIĘTY JEST NA STAŁE.

Archiwalne informacje z 2017 roku:

Witryna: http://kolej-debowiec.pl/lato/park-linowy/

Park linowy jest czynny od maja do października. Poza wakacjami – jedynie w weekendy.

Trasa malucha jest przeznaczona dla dzieci w wieku 3 do 13 lat, składa się 12 przeszkód. Koszt to 15 zł za cały dzień – bez limitu wejść.

Dla starszych są tu trzy trasy, na różnych wysokościach, o różnym stopniu trudności. Przed przejściem trasy oczywiście zostaniemy przeszkoleni.

Dla dorosłych park linowy to 23, 28 lub 38 złotych, w zależności czy zechcą przejść jedną, dwie czy trzy trasy. Bilet ulgowy (do 16 roku życia) to odpowiednio 18, 23 i 33 złote.

Tor saneczkowy

Witryna: http://www.torsaneczkowy.bielsko.pl/

Tor czynny jest od kwietnia do listopada. Od czerwca do lipca od 10 do 19, w maju i wrześniu od 10 do 18, a w pozostałych miesiącach od 10 do 16.

Koszt zjazdów to:

• za 1 zjazd 7 zł
  • za 5 zjazdów 32 zł
  • za 10 zjazdów 59 zł

Dzieci do lat 8 zjeżdżają z rodzicami i nie płacą za zjazd.