Niedawno pisałam o naszych odwiedzinach w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie, który jest oddziałem Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niedawno odwiedziliśmy również główną filię, w której ostatnio byliśmy kilka dobrych lat temu. Wtedy to było dla nas coś niesamowitego, że w Muzeum można nie tylko oglądać, ale i doświadczać. Teraz powoli staje się to normą, ale zarówno wtedy, jak i teraz, doskonale się bawiliśmy!

Co to takiego

Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie gromadzi eksponaty związane z rozwojem komunikacji miejskiej, elektrowni, gazownictwa, gospodarki komunalnej oraz zabytki historii techniki. Zostało założone w 1998 roku, a jego siedzibą są zabytkowe hale najstarszej krakowskiej zajezdni tramwajowej.  W hali D, zajezdni tramwaju elektrycznego wąskotorowego, można zobaczyć wystawę „Wokół koła” oraz wystawy czasowe – obecnie “P jak paradoks. Opowieść o Fiacie 125p”. W hali E, zajezdni tramwaju konnego wąskotorowego, udostępniono ekspozycję „Drukarstwo krakowskie XV – XX wiek”. W hali F, pierwotnie zajezdni tramwaju elektrycznego normalnotorowego, znajdują się zabytkowe tramwaje oraz wystawa planszowa „Tramwaj na Wawrzyńca”.

Nasze wrażenia

Muzeum odwiedziliśmy z naszymi Przyjaciółmi i ich córeczką – rówieśniczką Bajtla. Najlepiej bawiliśmy się na wystawie “Wokół koła”. Jest to wystawa interaktywna, mogliśmy wszystkim pokręcić – bo to przecież wystawa o kołach 😉 Można było sprawdzić czy klocek łatwiej pcha się czy toczy, siłą własnych mięśni wyciągnąć windę i zobaczyć co by było, gdyby koła samochodów nie były kołami 😉 Dzieciaki świetnie się bawiły i były zachwycone!

Druga część – wystawa czasowa dotycząca dużego fiata również bardzo nam się podobała. Fiata 125p można było nie tylko pooglądać, ale również wsiąść do niego, zrobić sobie stylizowane zdjęcie i sporo się o nim dowiedzieć 🙂 Była też gra – ile walizek zdołasz spakować  do bagażnika Fiata na wyjazd na tygodniowy turnus 😀 Rewelacja!

Wystawa “Tramwaj na Wawrzyńca” była niestety zamknięta. Odwiedziliśmy jeszcze część dotyczącą drukarstwa. Wystawa była ciekawa i eksponatów było sporo, jednak ze względu na wiek i skomplikowanie urządzeń były albo za szybką albo z karteczkami “nie dotykać” i dla naszych dzieciaków było to jeszcze dosyć nudne. Choć zadawały pytania i oglądnęły wszystko, to jednak nie zajęło nam to więcej niż 15 minut 🙂

Przed Muzeum jest także plac zabaw z ciekawymi sprzętami, który pozwalał poznać zasady fizyki. Nasze dzieciaki po prostu się tam wybiegały, wyśmiały, wyzjeżdżały i ogólnie mówiąc zużyły resztki energii, która im jeszcze w tym dniu pozostała.

Wycieczka bardzo nam się podobała i nie ma co tu dużo mówić – po prostu warto wpaść 🙂

Kilka rad praktycznych

Adres: ul. św. Wawrzyńca 15, Kraków
Witryna: http://www.mim.krakow.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/muzeuminzynieriiitechniki

EDIT 2023:
Obecnie nieczynna jest wystawa główna, trwa przebudowa, więcej informacji TUTAJ. Myślę, że kiedy tylko będzie możliwość zwiedzimy nową ekspozycję.

Wystawa „Tramwaje na Wawrzyńca” jest czynna od wtorku do niedzieli od 11:00 do 18:00. Bilety normalne kosztują 10 zł, ulgowe 8 zł, dla przedszkolaka 6 zł, bilet rodzinny 30 zł.

„Strefa Kreatywności” czynna jest tylko po uprzedniej rezerwacji terminu. Zajęcia dla osób indywidualnych: w każdą sobotę i niedzielę w godzinach: 11:00-12:00 oraz 15:00-16:00. Bilet normalny kosztuje 18 zł, ulgowy 14 zł, dla przedszkolaka 12 zł, a rodzinny 50 zł.

Przy Muzeum nie ma bezpłatnego parkingu. Samochód można zaparkować na ulicach w okolicy muzeum. Jest to obszar objęty strefą płatnego parkowania. W weekendy jest co prawda bezpłatnie, ale znaleźć miejsce jest wyjątkowo trudno. My w centrum, gdzie wynajmowaliśmy apartament, szukaliśmy miejsca parkingowego prawie pół godziny. Potem woleliśmy nie ruszać już samochodów i do Muzeum dojechaliśmy bezproblemowo komunikacja miejską (przystanek Plac Wolnica – tramwaje: 6, 8, 10, 13 lub przystanek św. Wawrzyńca – tramwaje: 3, 19, 24).

W muzeum są toalety i szatnie. W pobliżu jest wiele fajnych knajpek.

Napisane przez: Anuszka

W pobliżu

Zabawa na plantach

22 października 2018
0.83km

Roboty z klocków Lego

26 sierpnia 2018
1.33km

To nie precel, to nie bajgiel, to…